وبلاگ معین رسانه

ترفندهای عکاسی از لباس

ترفندهای عکاسی از لباس

زمانی که صحبت از ترفندهای عکاسی از لباس است و عکس‌ها را برای فروشگاه اینترنتی نیاز دارید، استایل عالی مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در نظر بگیرید. از استفاده از دستمال‌کاغذی و المان‌های تزئینی دیگر گرفته تا نور پردازی برای ایجاد جلوه‌ای دراماتیک. در حقیقت عکاسی از لباس به عنوان شاخه ای از عکاسی صنعتی برای تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی بسیار اهمیت دارد و تفاوت جلوه‌دادن آن کمک می‌کند مخاطبین نسبت به خرید احساس نیاز کنند. تصاویر گرفته‌شده تعیین می‌کند آبا محصول ارزش خرید دارد یا خیر.

اگر به عکاسی توجه دارید، اما بودجه تان کم است. در این مطلب ما را همراهی کنید. این راهنما نحوه عکاسی از لباس را همراه با نکات و ترفندها به شما آموزش می‌دهد.

انتخاب روش عکاسی

انتخاب روش عکاسی

عکاسی از لباس با روش‌های مختلفی قابل انجام است که در اولین مرحله باید روش ایده‌آل و مورد علاقه خود را انتخاب کنید:

استفاده از مانکن

خیلی‌های برای ثبت عکس‌های مورد نیاز فروشگاه‌های اینترنتی خود از مانکن‌های نامرئی استفاده می‌کنند. این راهکار کمک می‌کند تن خور لباس قابل‌تشخیص باششد و در عین حال برای عکاسی هزینه زیادی صرف نکنید.

استفاده از مدل توانمند

در صورت توانایی استخدام مدل مناسب برای لباس‌های فروشگاهی، از انجام آن دریغ نکنید. با کمک این راهکار می‌توانید لباس خود را کاملاً استایل کنید و در زوایای مختلف به مخاطبین نشان دهید. البته هنگام عکاسی بلند کردن لباس هدف را فراموش نکنید و زیاد از حد به جزئیان نپردازید.

چیدمان لباس

دیگر روش عکاسی، پهن کردن لباس و چیدمان آن در کنار المان‌های تزئینی است. این روش ساده‌ترین راه برای عکاسی است که معمولاً برای لباس‌های کوچک مانند جوراب و شال انجام می‌دهند.

آماده‌کردن تجهیزات

آماده‌کردن تجهیزات

انتخاب تجهیزات کاملاً به بودجه شما بستگی دارد. با انتخاب چند کالای کم‌هزینه، به‌راحتی می‌توانید در کمترین بودجه کار عکاسی خود را انجام دهید، اما اگر نور یا نمایشگرهای خاص می‌خواهید، به سراغ وسایل گران‌قیمت تری بروید.

حال بهتر است به تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی نگاهی بیندازید:

دوربین

برای گرفتن عکس نیازی نیست به فکر خرید گران‌ترین دوربین‌ها باشید. این‌روزها فروشندگانی هستند که ترفندهای عکاسی از لباس را با دوربین‌های حرفه‌ای گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند و نتیجه عالی را مشاهده می‌کنند.

سه‌پایه

سه‌پایه لرزش دوربین را از بین می‌برد و تکان‌های تصادفی را حذف می‌کند. به‌راحتی دوربین خود را دور پایه قرار دهید و قاب منظمی برای محصول خود ایجاد کنید.

نورپردازی: برای عکس گرفتن از لباس‌ها به نور نیاز دارید. اگر اتاق عکاسی پنجره دارد از نور طبیعی آن استفاده‌کنید. اما در صورت کافی نبودن نور می‌توانید نور مصنوعی تهیه کنید.

آماده‌کردن البسه

آماده‌کردن البسه

لباس‌ها باید در تصاویر به بهترین شکل ظاهر شوند. این یک واقعیت تأسف‌بار است که لباس‌ها می‌توانند چروک شوند و هنگام خروج از انبارداری و حمل و نقل ظاهر نامناسبی داشته‌باشند. پس آماده‌کردن آن برای عکاسی اولین نقطه شروع برای استایل مناسب آن‌ها است. با این حال، بسیاری از عکاسان این موضوع را نادیده می‌گیرند و برای رفع چروک‌ها و لکه‌های روی لباس از فتوشاپ استفاده می‌کنند. اما این‌کار اصلاً گزینه مناسبی نیست و هرگز فتوشاپ کار جادویی برای حفظ ظاهر لباس انجام نمی‌دهد.

پس سعی کنید تا حدالامکان لباس‌های خود را در بهترین حالت عکاسی و از فتوشاپ تنها برای اضافه‌کردن آخرین لمس ها و اصلاح رنگ استفاده‌کنید.

آماده‌کردن استودیو عکاسی

آماده‌کردن استودیو عکاسی

با کمک تنها چند آیتم کوچک، می‌توانید تقریباً هر اتاق یا فضایی را به استودیو عکاسی تبدیل کنید. شما می‌توانید با کمک دوربین، سه‌پایه، دیوار سفید، نور طبیعی و نوار چسب از پس استودیو خود برآید. اگر کمی بیشتر هزینه کنید و روی زمان و موقعیت مکانی دقت بیشتری داشته‌باشید، بدون شک نتیجه بهتری را مشاهده خواهید کرد.

با تهیه چند تجهیزات اضافه‌تر مانند پس‌زمینه، دوربین مناسب، نورپرداز و… فضای حرفه‌ای‌تری ترتیب می‌دهید و بهترین کار را ارائه دهید.

 

 

شروع فرآیند عکاسی

شروع فرآیند عکاسی

  • برای شروع پس‌زمینه عکاسی خود را آماده کنید. از یک پس‌زمینه سفید یا خاکستری بهره‌مند شوید تا کمی از حواس‌پرتی جلوگیری کنید.
  • استفاده از پایه نیز انعطاف‌پذیری بیشتری به شما هدیه می‌دهد و کمک می‌کند در اطراف استودیو مانور دهید.
  • سپس محصول را با کمک یک مانکن یا مدل در وسط پس‌زمینه تثبیت کنید.
  • دوربین بخش مهمی از عکاسی از محصول است، اما هرگز تصور نکنید که با آن به‌تنهایی موفقیت شما تعیین می‌شود. در صورت داشتن دوربین حرفه‌ای نیز باید فاکتورهای مختلف آن مانند دیافراگم، حساسیت و سرعت شاتر را بررسی کنید.

نمایش جزئیات

جزئیات را حتماً در برنامه عکاسی خود بگنجانید. با کمک این راهکار می‌توانید واقعیت محصول خود را به مخاطب نشان دهید و او با اطمینان کامل نسبت به کیفیت و نوع طراحی اقدام به خرید کند. در حالی‌که اگر آن‌ها بعد از خرید از ظاهر و کیفیت واقعی کار خوششان نیاید مطمئناً اطمینان کامل خود نسبت به کسب و کار از دست می‌دهند و ممکن است نظر دیگر را از خرید منصرف کنند.

همچنین اگر لباس دارای مدل خاصی است یا قسمتی از آن دکمه، زیپ و… قرار دارد باید در برنامه عکاسی خود آن را در نظر بگیرید.

ترفندهای عکاسی از پوشاک

در این قسمت به نکات کلیدی برای عکاسی حرفه‌ای‌تر از پوشاک می‌پردازیم:

  •     اگر لباس برای مانکن یا مدل بیش از حد گشاد است و زیبایی‌های آن به چالش کشیده می‌شود آن را با کمک سنجاق و گیره اندازه مانکن کنید.
  •     قبل از عکاسی حتماً لباس را با دقت اتو کنید. استفاده از اتو بخار بهترین راهکار است که هر گونه چین و چروک از بین بروند.
  •     اگر احساس می‌کنید نیم‌تنه لباس باید برتر به نظر رسد، از سوتین هوای اسفنجی برای مانکن استفاده‌کنید.
  •     با ایجاد فن به‌سمت سوژه می‌توانید عکاسی طبیعی‌تری از محصول را تجربه کنید.

عکاسی با ترفند Ghost mannequin

عکاسی با ترفند Ghost mannequin

این ترفند یکی از رایج‌ترین ترفندهای عکاسی از لباس است که ابتدا باید عکسی باکیفیت از لباس بر تن مانکن ثبت کنید. سپس با کمک فتوشاپ مانکن را حذف نمایید. ممکن است این‌کار کمی زمان‌بر باشد. اما ایده کاملاً جالبی است و می‌تواند حرفه‌ای بودن کار و محصولات را به‌طور دقیق‌تر به نمایش بگذارد.

برای استفاده از ترفند ghost mammequin می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • عکس خوب از لباس بر تن مانکن ثبت کنید. حتماً کیفیت عکس را در نظر بگیرید.
  • در دومین مرحله لباس را پشت و رو کنید و از قسمت یقه لباس عکس بگیرید.
  • اولین عکس را در برنامه فتوشاپ آپلود کنید و با استفاده از ابزارهای مختلف یقه لباس را برش دهید. سپس آن را به قسمت لباس جای‌گذاری کنید.

ادیت عکس‌ها

وقتی مخاطبین به لباس‌های آنلاین نگاه می‌کنند، دوست دارند چیزی نظرشان را جلب کند. بنابراین هنگام مرور گالری تصاویر از آیتم‌های خاص، طبیعی است که آن‌ها به جزئیات نگاه کنند و آیتمی که متفاوت یا جالب به نظر می‌رسد نگاه دقیق‌تری دارند.

برجسته‌سازی این ویژگی‌ها، بخش مهمی از کار ادیت عکس‌ها است. پس سعی کنید بهتر است تمام عکس‌ها را در اندازه مشخصی قرار دهید و نور و پس‌زمینه مناسبی برای عکس‌ها در نظر بگیرید. البته فراموش نکنید ادیت زیاد از حد تصاویر روی کیفیت اثرگذار است و بدون شک نمی‌توانید نتیجه عالی مشاهده کنید.  

در آخرین مرحله نیز محصول خود را در صفحه فروش آپلود کنید و مطمئن شوید تصاویر با شرایط مطابقت دارد یا خیر. به یاد داشته‌باشید عکاسی از لباس می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و در صورت درست انجام شدن بدون شک می‌تواند فروشگاه را شگفت‌انگیز جلوه دهد.

نتیجه‌گیری

انجام این‌کار توسط خودتان چالشی بزرگ است. بار اول ممکن است کامل نباشد، اما ایرادی ندارد. هدف شما باید بهبود با هر عکس‌برداری و گرفتن بهترین تصاویر باشد. ارائه تصاویر بهتر از محصول به‌معنای فروش بیشتر و فرصت عالی برای لذت بردن مشتریان از محصول است.