وبلاگ معین رسانه

ساخت تور مجازی با گوشی

ساخت تور مجازی با گوشی

ساخت تور مجازی با گوشی امروزه به عنوان یکی از راهکارهای موفق در تبلیغات و معرفی برندها شده است. اگرچه تا پیش از این تور مجازی بیشتر برای بازدید از اماکن و موزه ها کاربرد داشت اما امروزه با توجه به پیشرفت فناوری های مختلف، تبلیغات تور مجازی فرصتی برای مشاغل و برندها شده است. به گونه ای که امروزه در صنعت ساخت و ساز ساختمان و نیز فعالیت های تجاری تور مجازی یکی از راهکارهای ارائه پروژه های کلان شده است.

در این میان ساخت تور مجازی با گوشی نیز کار را بسیار راحت، کم هزینه و زودبازده کرده است که در ادامه درباره آن توضیحات بیشتری ارائه می کنیم.

تاریخچه تور مجازی

تاریخچه تور مجازی

تور مجازی نوعی از تولیدات فناوری واقعیت مجازی است که در آن تصاویر و ویدئوها به صورت سه بعدی تولید می شوند. تولید و توصیف صحنه در تور مجازی به گونه ای است که بیننده احساس می کند در محیط قرار دارد. تور مجازی برای نخستین بار در سال 1994 میلادی ساخته شد، در این تور مجازی مخاطب می توانست بازدیدی از قلعه دادلی که اثری باستانی متعلق به 1550 میلادی بود، داشته باشد.

این ویدئو در موزه ای در انگلیس اکران شد و کالین جوهانسون سازنده این تور مجازی بود. پس از آن رفته رفته این فناوری در دنیا شناخته شد و  شرکت های مختلفی برای اهداف مختلف اقدام به ساخت تورهای مجازی سه بعدی کردند. به طوری که امروزه ساخت تور مجازی دیگر کار سختی نیست. ساخت تور مجازی با گوشی یکی از در دسترس ترین و ساده ترین انواع تور مجازی در برهه کنونی است. 

مزایای تور مجازی

مزایای تور مجازی

تور مجازی برای اهداف مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… کاربرد دارد. از این فناوری می توان برای سرگرمی، صنعت، باستان شناسی و گردشگری و حتی معرفی برند یا کسب و کار خود استفاده کنید تا از این رهگذر بهترین معرفی را نسبت به برند تان داشته باشید. ساخت تور مجازی با گوشی فرصتی است که به رایگان در اختیار همه قرار دارد که می تواند در کنار چاشنی خلاقیت و ابتکار عمل باعث پیشرفت یک برند شود.

 با توجه به اینکه تبلیغات سمعی و بصری دامنه گسترده ای دارد کمتر دیده شده که کسی از مزیت های فراوان تورهای مجازی سخن به میان بیاورد. این در حالی است که همانقدر که تیزرها و تراکت و بیلبوردهای تبلیغاتی در جذب و جلب توجه مخاطب موثر هستند، تورهای مجازی نیز می تواند تاثیر شگرفی بر توجه مخاطبان به یک برند یا کسب و کار داشته باشد. توجهی که بسیاری از برندها از آن غافل هستند چرا که تصور می کنند ساخت تور مجازی برای معرفی آن ها کارآمد نیست در حالی که اشتباه است.

ساخت تورهای مجازی به مراتب هزینه کمتری نسبت به بسیاری از روش های تبلیغاتی دارد از همین رو می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که ابتدای راه هستند و توان مالی زیادی برای هزینه های هنگفت تبلیغاتی ندارند. 

استفاده از قابلیت تور مجازی با بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی مزیت های فراوانی به همراه دارد که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تور مجازی از روش های خلاقانه برای ارتباط با مشتری است
  2. تور مجازی احساس واقعی تری نسبت به برند برای مشتری ایجاد می کند
  3. تور مجازی فرصت فروش محصول و خدمات را افزایش می دهد
  4. تور مجازی اقدامی پیشگامانه تر نسبت به سایر رقبا است
  5.   ساخت تور مجازی با گوشی فرصتی ارزان و در دسترس برای معرفی برند است
  6.   تور مجازی راهکاری مناسب برای آموزش و ارتباطات درون سازمانی است

 

ساخت تور مجازی با آیفون

ساخت تور مجازی با آیفون

اگر قصد ساخت تور مجازی با گوشی آیفون دارید در ابتدا باید اپلیکیشن Google Street View را مختص گوشی آیفون را نصب کنید. پس از ورود به این برنامه با لمس گزینه دوربین گزینه نارنجی را مشاهده می کنید که با کلیک روی آن باید تا زمان سبز شدن تامل کنید؛ و به همین روش سایر عکس ها را نیز بگیرید. پس از آن با تغییر نام عکس ها به گزینه تور مجازی “Virtual Tours”  انتخاب گزینه تور مجازی جدید و انتخاب گزینه “Skip & Go”  وارد برنامه می شوید و کار شما برای ساخت تور مجازی شروع می شود.

عکس هایی که گرفتید را با انتخاب گزینه چک مارک آپلود کنید. در نهایت با انتخاب share privately گزینه ذخیره را کلیک کنید و نتیجه تور مجازی را مشاهده کنید.

خلاصه همه مراحل بالا را می توان به شکل زیر طی کرد:

  1.   نصب Google Street View
  2.   ورود به برنامه و انتخاب گزینه دوربین
  3.   نگه داشتن دوربین به سمت سوژه مدنظر تا سبز شدن نقطه نارنجی
  4.   تغییر نام عکس ها به “Virtual Tours”
  5.   رسیدن عکس ها به 30 عدد
  6.   انتخاب گزینه چک مارک
  7.   آپلود تصاویر مورد نظر
  8.   انتخاب گزینه  share privately
  9. ذخیره فایل 

ساخت تور مجازی با اندروید

ساخت تور مجازی با اندروید

ساخت تور مجازی با گوشی اندروید نیز مانند گوشی آیفون ساده است. در نظر داشته باشید برای ساخت تور مجازی با گوشی باید گوشی دارای دوربین 360 درجه باشد البته می توانید از قابلیت پانورامای دوربین گوشی نیز برای این موضوع استفاده کنید. پس از آن با قرار دادن تصاویر در برنامه های ساخت تور مجازی کار شما آسان می شود.

با چسباندن تصاویر کنار هم خروجی تور مجازی را دریافت می کنید.  برای ساخت تور مجازی در گوشی های اندروید نیازمند دانلود و فعالسازی برنامه My360 هستید.

برای این کار لازم است با ایجاد حساب کاربری در برنامه My360 گزینه جدید را انتخاب کنید. پس از آن با انتخاب “Add spheres” تک تک عکس های مدنظر خود را آپلود کنید و با تغییر نام عکس ها به “Virtual Tours”   خروجی نهایی تور مجازی را بگیرید.

به طور خلاصه گزینه هایی که باید به ترتیب آنها را انتخاب کنید تا تور مجازی مدنظرتان به دست بیاورید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1.   نصب برنامه My360
  2.   ایجاد حساب کاربری در My360
  3.   انتخاب گزینه جدید
  4.   انتخاب گزینه “Add spheres”
  5.   انتخاب فایل
  6.   انتخاب گزینه “Upload all”
  7.   تغییر نام عکس ها به “Virtual Tours”
  8.   انتخاب گزینه “New Virtual Tour” 
  9.   کلیک گزینه the start scene  و انتخاب settings
  10. ذخیره فایل