وبلاگ معین رسانه

کاربرد هشتگ در شبکه های اجتماعی

کاربرد هشتگ در شبکه های اجتماعی

آیا می دانید چگونه از هشتگ ها استفاده کنیم و در چه جاهایی از آنها استفاده نکنیم؟ زمانی که به دنبال موضوع یا محصول خاصی در شبکه های اجتماعی هستیم غالبا از هشتگ ها کمک می گیریم. حضور هشتگ در شبکه های اجتماعی بسیار پر رنگ و مؤثر و استفاده از آنها اساساً راهکاری برای دسته بندی گفتگو و مطالب موضوعی خاص است که کمک کند محتوای مورد علاقه خود را در دنیای بسیار بزرگ و پر از اطلاعات پیدا کنیم. 

تقریباً هشتگ ها در هر پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می شوند، اما در توئیتر و اینستاگرام محبوبیت بی نظیری دارند. پس اگر رسانه های اجتماعی برای بازاریابی برند خود استفاده می کنید، باید از این قابلیت نیز بهره‌مند شوید. این ابزار پرکاربرد موجب تعامل نام شما در رسانه های اجتماعی می شود و دسترسی بهتری را به مخاطبین شما ارائه می دهد. در حقیقت زمانی استراتژی خوب رسانه را تجربه می کنید که ترکیبی از هشتگ های پرطرفدار و مرتبط با برند خود را داشته باشید.

 

 

هشتگ چیست؟

هشتگ به علامت # گفته می شود که در کنار آن کلمه یا عبارت کلیدی قرار می گیرد. از این ایده برای به اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی بسیار استفاده می کنند و به افراد علاقه‌مند به موضوعات شما کمک می کند با جستجو عبارت هشتگ گذاری شده به صفحه یا پست دسترسی پیدا کنند. این ابزار به جلب توجه و تعامل بیشتر بسیار کمک و افراد زیادی را به صفحه هدایت می‌کند.

نحوه استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی بدین‌گونه است که عبارت یا کلمه کلیدی بدون هیچ فاصله‌ای باید در کنار # قرار گیرد. عبارت پر رنگ شما می‌تواند شامل اعداد باشد، اما نمادها و علائم نگارشی داخل آن معنایی ندارد. هشتگ گذاری در ابتدا، وسط و انتهای پست قابل نوشتن هستند که به دیده شدن مطالب در شبکه اجتماعی بسیار کمک می‌کند. با استفاده از این استراتژی، اجازه می‌دهید افرادی که فالوور یا طرفدار شما نیستند محتوا شما را ببینند، نظر دهند و حتی به طرفداران شما اضافه شوند. اما فراموش نکنید سوء استفاده از هشتگ ها اصلا جایز نیست. تنها زمانی که به آن نیاز دارید داخل پست قرار دهید و استفاده زیاد از حد، اصلا جالب به نظر نمی رسد.

هشتگ چیست؟

هشتگ در توئیتر

استفاده از هشتگ در توئیتر نیز به تعامل بیشتر با علاقه‌مندان کمک می‌کند. البته اگر در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. معمولاً یک الی دو هشتگ در این برنامه برای هر پست کافی است. این ایده در تغییر به دسترسی افراد با جستجو برچسب ها به پستهای شما کمک می‌کند و حتی باعث می‌شود گفتگوهای مورد علاقه‌شان را پیدا و در آن شرکت کنند. 

جالب است بدانید توئیتر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و فالوور شما، برچسب‌هایی برای استفاده به شما پیشنهاد می‌دهد که شما می‌توانید آن را در قسمت Trends For You مشاهده کنید. 

حتماً موقعیت مکانی خود را با مخاطبین هدف تان یکسان انتخاب کنید و با مراجعه به تنظیمات از این موضوع مطمئن شود. با استفاده از برچسب‌های پررنگ مخاطبین کشور مورد نظرتان بهتر می‌توانید دیده شده و آنها را جذب صفحه خود کنید.

هشتگ در فیسبوک 

برای پربازدید شدن پست‌های فیسبوک نیز از هشتگ ها می‌توان کمک گرفت. زیرا دسترسی بیشتر و حقیقی را افزایش می‌دهد. البته نباید فراموش کرد که استفاده زیاد از این ابزار در فیسبوک توصیه نمی‌شود. 

معمولاً برای رسیدن به پاسخ بهتر از یک یا دو هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد عملکرد و فعالیت پست‌ها را غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد و بدون شک کسانی‌که پست را می‌خوانند احساس خوبی نسبت به آن کسب نخواهند کرد. برای کسب ایده این استراتژی می‌توان کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید و با انبوهی از هشتگ های مرتبط مواجه شوید. 

استفاده از هشتگ ها در فیسبوک آنقدر ارزشمند است که پیشنهاد می‌شود به پست‌های قبلی خود نگاهی بیاندازید و عبارت کلیدی مرتبط را داخل آن منتشر کنید. این‌کار نه‌تنها باعث استفاده مجدد از محتوای قدیمی می‌شود، بلکه افرادی جدیدی که به خدمات و پست‌های شما علاقه‌مند هستند را جذب می‌کند.

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام

اینستاگرام دنیای پر رنگ و سرگرم‌کننده این‌روزها است که هشتگ های بی‌شماری و متنوعی داخل آن جستجو می‌شود. با استفاده از این ایده در اینستاگرام می‌توانید تعامل بیشتری را شاهد باشید و دسترسی بهتری را در اختیار مخاطبین ارائه دهید. به‌راحتی می‌توانید از ده یا یازده هشتگ مرتبط و محبوب برای هر پست اینستاگرام استفاده کنید و به بیشترین دسترسی مخاطبین برسید.

به خاطر داشته باشید، هشتگ ها را کوتاه، دلنشین و با املای درست استفاده کنید و حتما قبل از استفاده، آن را جستجو کنید. زیرا نمی‌دانید چه افرادی قرار است با کمک آن به صفحه شما دعوت شوند. پس بسنجید به طور تصادفی صفحه خود را با موضوعی منفی، بحث برانگیز و شرم آور متصل نکنید و با یک کلیک اشتباه تصویر زیبای پیج خود را خراب نکنید!

البته نیازی نیست تعداد مجاز هشتگ ها در این برنامه استفاده کنید، اما استفاده زیاد و حتی به تعداد 30 تا در این برنامه امکانپذیر است. پس با امتحان کردنش چیزی را از دست نمی‌دهید!

با کمک قسمت جستجو مشاهده کنید رقبا یا اینفلوئنسرها از چه عبارات کلیدی برای تعامل استفاده کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم از چندین هشتگ در پستها، عکس‌ها، نظرات و استوری ها امتحان کنید و نتیجه آن را نیز بسنجید.

هشتگ در تلگرام

هشتگ در تلگرام

هر زمان که در تلگرام به‌دنبال اطلاعاتی باشیم، هشتگ ها کار راحت می‌کنند. با کمک این ابزار می‌توانید در صفحه‌های مختلف تلگرام مانند گروه‌ها و کانال‌ها به جستجو بپردازیم و حتی موضوعات داخل کانال یا گروه را دسته‌بندی کنیم. پس اگر داخل این برنامه کانال یا گروه خاصی دارید،

از عبارات و کلمه‌های کلیدی مرتبط با موضوع تان استفاده کنید و دسترسی بهتری را به مخاطبین ارائه دهید. اهمیت این ابزار زمانی در تلگرام مشخص می‌شود که با انبوهی از اطلاعات روبه رو هستید و به دنبال پست خاصی می‌گردید. با کمک جستجو در بالای صفحه به راحتی می‌توان پست‌های مربوط به موضوع خاص را پیدا کرد.

همچنین از هشتگ ها می‌توان برای پربازدید کردن موضوعات داغ استفاده کرد و آن را نسبت به دیگر موضوعات متمایز جلوه داد. اینکار به افزایش نظرات مخاطبین نسبت به پست کمک می‌کند و موجب تعامل بیشتر می‌شود. 

هشتگ در لینکدین

استفاده از این ابزار در لینکدین کمی متفاوت است. زیرا حضور آن در این برنامه از سال 2018 امکان‌پذیر شد و استفاده از آن در پست‌ها مطالب حداکثر تا 5 بار توصیه می‌شود. حتماً قبل از انتشار مطالب از هشتگ گذاری مطمئن شوید، زیرا بعد از به اشتراک گذاری امکان تغییر یا حتی حذف آن وجود ندارد. 

برای انتخاب هشتگ های مناسب و مرتبط با مطالب شما می‎‌توان به قسمت Hashtags Trending In Your Network بروید و روی my Network کلیک کنید. در قسمت هشتگ ها روی مشاهده همه ضربه بزنید، سپس با انبوهی از کلمات کلیدی پرطرفدار مواجه می‌شود. سعی کنید عبارت و کلمات محبوب‌تر و اختصاصی را برگزینید و بیش از حد داخل پستها از آنها استفاده نکنید. 

اگر جذب مخاطبین که در موقعیت مکانی مورد نظرتان اهمیت فراوانی دارد، حتماً از هشتگ های آمیخته با موقعیت مکانی استفاده کنید.

نتیجه گیری

فرقی نمی‌کند در رسانه‌های اجتماعی تازه‌کار هستید یا خیلی وقت است که داخل آنها حضور دارید و دنیای پررمز و راز برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنید، استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند حرفه‌ای تر فعالیت کنید و دسترسی بهتری به طرفداران خود ارائه دهید.

شما باید یاد بگیرید که استراتژی رسانه اجتماعی موفق طراحی کنید و محتوای جذاب خود را با کمک هشتگ ها به علاقه‌مندان معرفی کنید. زیرا محتوا هر چقدر هم عالی و کاربرپسند تولید شده باشد بدون ابزار شناسایی بهدست مخاطب نمیرسد و میان محتواهای مرتبط با آن ناپدید می شود!