وبلاگ معین رسانه

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی از پوشاک

تولید و نمایش تصویر بخش بزرگی از زندگی ما را شامل شده که بیشتر آنها تصاویر تبلیغاتی هستند، به همین دلیل عکاسی تبلیغاتی نقش حیاتی در نحوه بازاریابی برندها برای محصولات و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان ایفا می‌کند. امروزه مصرف کنندگان به طرز باورنکردنی بصری هستند و روزانه در معرض ۱۰ هزار محتوایی تبلیغاتی قرار می‌گیرند برندها امروزه نیاز بیشتری به برجسته کردن تصاویر خود دارند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جلب نمایند حالا چرا عکاسی تبلیغاتی اینقدر مهم هست بیایید نگاهی بیندازیم:

با پیشرفت جوامع بشری و افزایش میزان تولید انواع محصولات تجاری و صنعتی و همچنین ارائه دهندگان خدمات، موجب شده تا عکاسی از محصولات و ارائه خدمات به منظور تکمیل فرآیند تبلیغاتی و نیز معرفی آن به مشتریان و مصرف کنندگان بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.از این رو ژانر و گونه‌ای تحت عنوان عکاسی تبلیغاتی به وجود آمده که خود دارای چند زیرگونه می‌باشد که در ادامه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم:

پشت صحنه پروژه عکاسی تبلیغاتی:

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی به شاخه ای از عکاسی گفته می‌شود که هدف آن تهیه تصاویری زیبا و جذاب از محصولات تجاری می‌باشد که بتوان از آن در کاتالوگ‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی ،سایت‌های شرکتی و فروشگاهی و حتی تبلیغات تلویزیونی استفاده نمود، که در نهایت بتواند به روند بازاریابی و فروش آن محصول کمک نماید.در این ژانر عکاس تبلیغاتی تمام دانش فنی و هنر خود را در راستای اهداف بازاریابی و فروش شرکت های تولیدی،صنعتی و خدماتی قرار می دهد تا به هدف نهایی که اطلاع رسانی تبلیغاتی و در نهایت فروش بیشتر محصولات و خدمات می باشد منجر شود.

عکاسی تبلیغاتی از پوشاک

 

ویژگی‌های یک عکس تبلیغاتی چیست؟

صاحبان و تولید کنندگان محصولات بیشتر سعی دارند تا محصول خود را به لحاظ ظاهری جذاب نمایش دهند که بتواند در نهایت مشتری را به خرید و مصرف آن محصول ترغیب نماید به همین لحاظ استفاده از تکنیک‌های عکاسی و نورپردازی برای ثبت عکس‌های با کیفیت و در محیطی زیبا ،می تواند سفارش دهندگان این نوع عکسها را خوشحال و راضی نماید.قوی‌ترین ارتباط بین مشتریان و محصولات ارتباط عاطفی است که اگر بتوانید عکسی بسازید که تصویری ذهنی مانند زندگی شادتر، خانه بهتر یا ظاهری دوست داشتنی را تداعی کند به جای اینکه فقط محصول را به نمایش بگذارید با مشتری یک پیوند عاطفی ایجاد می‌کنید واین احتمال خرید را بسیار بیشتر می‌کند.

امروزه وجود تعداد بی‌شماری از رسانه‌های ارتباط جمعی و دیداری همچون شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا تصاویری که زیباتر هستند اقبال بیشتری در خصوص جلب توجه و دیده شدن توسط مصرف کننده‌ها داشته باشند. دیگر نمی‌توان صرف داشتن یک عکس ساده از یک محصول آن هم با هر مدل نوری انتظار داشت تا مخاطب با آن عکس ارتباط برقرار نماید و از دیدن آن لذت ببرد و در نهایت آن را انتخاب نماید، عکاسان تبلیغاتی آژانس تبلیغاتی معین رسانه درتلاشند با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های متنوع عکاسی و ادیت عکس ، عکاسی از محصولات را با کیفیت بالاتری به مشتریان ارائه دهند.

 

 

نحوه انجام عکاسی تبلیغاتی چگونه است؟

عکاسی تبلیغاتی از محصولات معمولاً به دو روش عمده انجام می‌شود:

1)عکاسی از محصول بدون پس زمینه:

در این روش از عکاسی از محصول طوری عکس تهیه می‌شود که بدون پس زمینه بوده و فقط خود محصول به صورت لایه باز درون یک فایل png ارائه می‌شود و این نوع عکس‌ها بیشتر در تبلیغات چاپی و محیطی و حتی سایت‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع عکاسی ظاهر و ویژگی‌های ظاهری محصول به درستی نمایش داده می‌شود بدون آنکه بخواهد حس و حال یا فضای خاصی را تداعی نماید.

دوربری پس زمینه عکس تبلیغاتی

 

2) عکاسی از محصول به صورت چیدمان شده:

در این نوع از عکاسی سعی بر آن است که با ایجاد یک فضای خاص محصول را طوری نمایش دهد که جذابیت بیشتری داشته باشد و مود یا حس و حال خاصی را به بیننده ایجاد نماید به عنوان نمونه فرض کنید از یک محصول خوراکی طوری عکاسی شود که آن را درون یک سفره جذاب با کلی از خوراکی‌های دیگر در فضای آرام و دلنشین نمایش دهد. آنچه که دیده می‌شود فضای دلنشین و لذت بخش در کنار آن محصول می‌باشد.

حتی می‌توان از یک محصول طوری عکاسی کرد که نتیجه حاصل از مصرف آن محصول را نمایش دهد و یا اینکه استفاده از یک محصول را صرفاً برای بخش خاصی از اقشار جامعه مثل هنرمندان و ورزشکاران و افراد مشهور به نمایش بگذارد و آنها را مخاطب قرار دهد مثل عکس یک ساعت مچی در دستان یک فوق ستاره فوتبال و یا یک سلبریتی سینما.

 

چه شرکت هایی به عکاسی تبلیغاتی و صنعتی نیاز دارند؟

شرکت هایی که به خدمات عکاسی صنعتی نیاز دارند می توانند متفاوت و متنوع باشند ، اما به طور کلی شامل تولید کنندگان، توزیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات می شود.این شرکت ها اغلب از عکاسی صنعتی برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی و مستندسازی فرآیند ساخت و تولید و نیز ارائه خدمات استفاده می کنند.کسب و کارهای بزرگ اغلب از عکاسی صنعتی برای به نمایش گذاشتن توانایی های خود استفاده می کنند. مهمتر از آن، انتقال داستان مرتبط با سیستم های  تولید و ارائه  خدمات به مشتریان بالقوه برای آنها عاملی حیاتی به شمار می آید. یک کارخانه ساخت تجهیزات و ماشین آلات معدنی و راهسازی به دنبال عکس هایی است که بتواند به خوبی توانمندی های آن تجهیزات در شرایط مختلف آب و هوایی و عملیاتی را در کنار مشخصات فنی درون کاتالوگ به نمایش بگذارد.

 

کسب و کارها چگونه از عکاسی تبلیغاتی استفاده می کنند؟

کسب و کارها می توانند از عکاسی تبلیغاتی برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی ویا معرفی محصول استفاده کنند که می تواند در کاتالوگ ها، دفترچه راهنمای فنی محصولات و یا بیلبوردهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر درخواست هایی که ما در شرکت تبلیغاتی معین رسانه از مشتریان برای انجام پروژه های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی دریافت می کنیم با هدف بازاریابی و نیز استفاده از عکسهای با کیفیت عالی و حرفه ای در سایت های شرکتی و فروشگاهی می باشد. اما این تازه شروع کار ما است، زیرا تقریباً هر نوع فعالیت تجاری نیاز به عکاسی دارد.

 

طراحی و چاپ کاتالوگ یک روزه

 

 

عکاسی تبلیغاتی شامل چه زیر گونه‌هایی می‌باشد ؟

1) عکاسی از غذا و خوراکی‌ها:

این نوع از عکاسی تبلیغاتی بیشتر از محصولات خوراکی تولید شده یا منوهای متنوع رستوران‌ها برای استفاده از در تبلیغات چاپی محیطی و شبکه‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در این نوع از عکاسی از آکسسوارهای متعددی برای چیدمان و فضاسازی مثلا محیط آشپزخانه یا میز شام استفاده می شود.

عکاسی از روغن زیتون

 

2)عکاسی جواهرات :

شامل عکاسی از ساعت ، زیورآلات و تولیدات تزئینی می باشد که تولید کنندگان و فروشندگان این محصولات بیشتر برای معرفی و تبلیغ محصولات خود و همینطور نمایش در فروشگاه های اینترنتی، برای عکاسی سفارش می‌دهند.هرچند در ایران همچون سایر کشورها برندهای ساخت ساعت و زیورآلات وجود ندارد و بیشتر عکسهای موجود دانلودی بوده و توسط عکاسان خارجی تهیه شده است، در عوض بعضی از واردکنندگان این محصولات و سازندگان جواهرآلات در داخل کشور ترجیح می دهند که برای فروشگاه خود از عکس های بومی و اختصاصی استفاده نمایند.

عکاسی تبلیغاتی از ساعت مردانه

3) عکاسی مدلینگ:

شاخه‌ای از عکاسی تبلیغاتی مناسب برای معرفی و تبلیغ پوشاک و منسوجات در سایت‌های فروشگاهی و مجله های مد و لباس که از یک مدل انسانی عکاسی می‌شود که آن پوشاک را در حالت ها و فضا های مختلف به تن دارند.در این نوع عکاسی به این دلیل زیرشاخه عکاسی تبلیغاتی به شمار می آید که در راستای فرآیند بازاریابی و تبلیغات عمل می کند و در نهایت منجر به فروش محصول خواهد شد.

عکاسی تبلیغاتی از مانتو و پوشاک

4) عکاسی از محصول:

این نوع از عکاسی طیف گسترده‌ای از محصولات تولیدی و صنعتی را شامل می‌شود که بیشتر برای استفاده در کاتالوگ‌ها و یا فروشگاه‌های اینترنتی برای عکاسی سفارش داده می‌شود.

بخش عظیمی از انواع محصولات خوراکی،صنعتی،آرایشی و بهداشتی ،مبلمان اداری،وسایل الکتریکی و …

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از نوشابه انرژی زاعکاسی صنعتی و تبلیغاتی از آب پرتقالعکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات بهداشتیعکاسی از محصولات لامپ

 

۵)عکاسی از خودرو و ماشین آلات :

سفارش دهندگان این نوع از تولیدات بیشتر کارخانه خودروسازی و تولید ماشین آلات صنعتی هستند و از این عکس‌ها در سایت‌های اینترنتی، بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ‌های تجاری و در کنار مشخصات فنی محصولاتشان استفاده می‌کنند.

بیلبورد تبلیغاتی اتوبان

6) عکاسی معماری:

اگر عکاسی برای تبلیغ یک پروژه عمرانی و راهسازی بوده و دارای اهداف تجاری باشد می شود آن را جزو عکاسی تبلیغاتی به شمار بیاوریم که در آن ، عکس وظیفه معرفی بخش‌های مختلف و جزئیات و امکانات به کار رفته در آن پروژه را بر عهده داردو حتی می‌تواند شامل عکاسی از اتاق‌ها و بخش‌های مختلف یک هتل باشد و حتی عکاسی از فضاهای تاریخی برای تبلیغات در سایت‌های اینترنتی و مجلات گردشگری جزو عکاسی معماری به شمار می‌آید.

عکاسی معماری از موزه آینده دبی

 

6) عکاسی صنعتی:

ازعکاسی صنعتی می‌شود به عنوان سخت‌ترین و حتی پیچیده‌ترین ژانر عکاسی تبلیغاتی نام ببریم در این نوع از عکاسی هدف نمایش مراحل ساخت یک محصول و یا ارائه یک خدمت خاص می باشد که در آن مستندسازی روند تولید، نمایش تجهیزات و ماشین آلات خاص صنعتی، رعایت یک سری از استانداردهای تولید، همچنین ویژگی‌های محصول نهایی به نمایش گذاشته می‌شود. در عکاسی صنعتی ابتدا تمام بخش‌هایی که باید از آنها عکاسی شود به دقت مشخص شده و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. برنامه‌ریزی برای نحوه نمایش روند تولید یا ارائه خدمات، زاویه دوربین، نورپردازی و یا استفاده از تکنیک‌های خاص در صورت لزوم.

نبود برنامه‌ریزی قبلی در عکاسی می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد، به این دلیل که امکان حضور و عکاسی مجدد برای عکاس یا امکان‌پذیر نباشد و یا مستلزم زحمت و صرف زمان هزینه زیاد می‌شود. در عکاسی از صنایع مهم‌ترین بخش کار ، نمایش درست و حرفه‌ای تجهیزات و کارکنان است که می‌تواند در ارتقای جایگاه آن برند تولیدی در میان رقبا بسیار کارساز باشد. در عکاسی صنعتی نیاز به ایجاد فضاسازی و یا تغییر در شکل ظاهری بخش‌ها نیست و صرفاً آنچه که هست را باید درست و مرتب به نمایش گذاشت. گاهی اوقات عکاسی در فضاهای صنعتی چالشی سخت برای عکاس به شمار می‌آید بدین ترتیب که باید حین انجام عکاسی برای روند تولید مزاحمتی ایجاد نکند و حتی سلامت خود و تجهیزات را به خطر نیاندازد از طرفی کنترل اثر منابع نوری صنعتی موجود در کارخانه می تواند ساعت‌ها عکاس را به زحمت بیندازد و او را مجبور نماید دائم منابع نوری و فلش‌های خود را در صحنه جابجا نموده تا به بهترین نتیجه دست یابد.

پوستر تبلیغاتی آزمایشگاه

ساخت تیزر آزمایشگاه

عکاسی صنعتی از آزمایشگاه

 

چرا عکاسی صنعتی مهم است؟

عکاسی صنعتی مهم است زیرا می تواند تنها راه موثر برای انتقال اطلاعات و جزییات به مشتریان باشد. تصاویر به صورت جدی می توانند بر ویژگی ها و مزایای شرکت شما تمرکز کنند،می توانند مزیت های رقابتی شما را برجسته کنند. و همچنین می توانند نشان دهند که سازمان شما دارای نظم و انسجام و دقت زیاد است.به درستی که همگی می دانیم که دریافت اطلاعات از طریق عکس آسان تر از هر شکل دیگری از رسانه ها است.شاید شما هم در اینترنت عکس هایی را از صنایع مختلف دیده باشید که آن قدر هنری و زیبا هستند که تبدیل به نماد یک صنعت خاص شده اند. به عنوان نمونه هنگامی که از خط تولید یک کارخانه اتومبیل سازی عکاسی می شود این عکس حاوی اطلاعات بی شماری است که می تواند بر اهمیت و دقت زیاد در تولید تاکید داشته باشد مثلا حضور رباط ها و عدم دخالت نیروی انسانی ،نظافت خط تولید،گستردگی فضا و تجهیزات،میزان سرمایه و اعتباری که برای ساخت وجود دارد و در نهایت کمک به اعتبار برندی که تولید می شود.

عکاسی صنعتی از خط تولید اتومبیل

 

برای عکاسی از صنایع و خطوط تولید نیاز به حضور مکرر برای عکاسی وجود ندارد نهایتاً در دو یا سه جلسه ممکن است عکاسی از همه بخش‌ها بسته به گستردگی فضا طول بکشد ولی برای عکاسی از پروژه‌های عمرانی که ساخت آن ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد به تعداد جلسات بیشتری برای عکاسی نیاز می باشد و حفظ تداوم میان برداشت‌ها کار را به شدت دشوار می‌نماید.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی :

دوربین اصلی‌ترین مولفه برای تهیه عکس می‌باشد که باید به لحاظ فنی دارای رزولوشن مناسب برای نمایش جزئیات و ثبت عکس باشد. استفاده از دوربین‌هایی که دارای رزولوشن بالا و حسگرهای دقیقی هستند می توانند جلوه ظاهری عکس‌ها را که نیاز به دیده شدن جزئیات درون محصول دارد به شدت تحت تاثیر قرار دهد. داشتن انواع لنزهای عکاسی با فواصل کانونی متنوع می تواند به تنوع عکس‌های ثبت شده و ارتقای کیفیت و نمود تصاویر کمک شایانی نماید. بدون شک اساسی ترین عامل ثبت عکس‌ها نور و نورپردازی می باشد که عکاس باید ضمن برخورداری از چندین شاخه فلاش و یا منابع نوری دائمی، از شکل دهنده‌های نوری و مودیفایرها، نظیر انواع سافت باکس، رفلکتور و فیلتر نیز استفاده نماید تا بتواند به اصطلاح کار را در بیاورد.

برای زیباتر جلوه دادن عکس‌های تبلیغاتی آن هم از نوع چیدمان شده مثل عکاسی از محصولات و خوراکی‌ها شاید بتوان گفت استفاده از بک دراپ‌ها و آکسسوارهای دکوری بسیار اهمیت دارند عکاسانی که در این ژانر فعالیت دارند دارای مخزنی از این وسایل می‌باشند.

استفاده از سه پایه‌ها و نگهدارنده‌ها هم بخش مهمی از مراحل عکاسی را شامل می‌شود که در کیفیت کار موثر است و در نهایت استفاده از یک کامپیوتر قوی و یک نمایشگر با کیفیت حین عکاسی و یا پس از انجام آن به عکاس در دیدن و ویرایش دقیق عکس‌های ثبت شده کمک می‌نماید تا بتواند جلوه بصری مورد نظر خود را در عکس‌ها ایجاد نماید.

 

نقش دانش فنی عکاسی:

بدون شک داشتن دانش فنی عکاس عامل اصلی در موفقیت عکس تبلیغاتی به شمار می‌آید که در صورت نبود آن حتی با وجود بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات عکاسی نمی‌تواند موفق عمل نماید.این دانش فنی به صورت آکادمیک و یا با شرکت در دوره های آموزشی حاصل می شود که بعد از اتمام دوره ها، عکاس باید سال ها تجربه کسب نماید تا بتواند از محصولات و به روش نورپردازی شده عکاسی نماید و سبک هنری و عکاسی منحصر به خود را ایجاد نماید.بدون شک هرچه محصول مورد نظر دارای سطحی رفلکتیو و یا با جزییات ریز و پیچیده باشد به همان اندازه مراحل نورپردازی و عکاسی از آن دشوارتر می شود.

در عکاسی از برخی از محصولات و یا فضاهای صنعتی عکاس تبلیغاتی باید از یک یا چند تکنیک برای دستیابی به بیشترین عمق وضوح و یا اصلاح پرسپکتیو استفاده نماید تا عکس دارای کمترین ایراد ظاهری باشد و ادامه کار را در مرحله ویرایش به سرانجام رساند.

داشتن اشراف کامل به نرم افزارهای ویرایش عکس همچون فتوشاپ و لایت روم می تواند به عکاس این امکان را بدهد تا هم در زمینه اصلاح رنگ و نور عکس و یا برطرف نمودن بخش های اضافی روی سطوح و یا اصلاح ابعاد و پرسپکتیو دامنه عمل بیشتری داشته باشد.

ویژگی های فنی برای انجام عکاسی تبلیغاتی و صنعتی:

بسته به این که عکس های تهیه شده قرار است در کدام مدیوم و رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا برای استفاده در چاپ موردنیاز بوده و یا برای قراردادن در سایت، توسط عکاس بعد از ویرایش تحویل مشتری می شود که ابعاد عکس ها ،رزولوشن مورد نظر و یا حتی فرمت فایل نهایی می تواند قبل از انجام پروژه به توافق عکاس و مشتری برسد.

 

ضروریات فنی و تکنیکی عکاسی تبلیغاتی:

برای دستیابی به بهترین نتیجه در عکاسی صنعتی توجه به موارد زیر از اهمیت بسزایی برخوردار است:

  • آشنایی کامل با هنر عکاسی،زیبایی شناسی و ترکیب بندی.
  • آشنایی کامل با ویژگی های فنی و کاربردی دوربین عکاسی و تجهیزات فنی مورد استفاده در پروژه.
  • آشنایی با مفاهیم نورپردازی نظیر،شدت،جهت تابش،دمای رنگی نور،جنس نور،نحوه کنترل کنتراست.
  • آشنایی با خواست و هدف مشتری برای تهیه عکس و نوع تصاویر مورد نظر او.
  • استفاده از تکنیک های متنوع عکاسی در ثبت زیباتر و با کیفیت تر سوژه ها و صحنه.
  • بهره گیری از یک یا چند دستیار بسته به نوع پروژه برای مدیریت بهتر تجهیزات و امور صحنه.
  • تحقیق و بررسی در خصوص نوع فعالیتی که قرار است از آن عکاسی انجام شود.
  • مشاهده عکس های مشابه از سایر عکاسان به جهت آشنایی با نوع نگاه آنان و استفاده از ایده های جدید و افزودن بر آنها.
  • استفاده از تکنیکهای به روز در ویرایش و ادیت عکس ها.
  • توجه ویژه به فضای رنگی مورد استفاده در چاپ برای انطباق کامل عکس ها با نسخه چاپی.

آیا عکاسی حرفه ای برای مشتریان مهم است؟

وقتی صحبت از عکاسی تبلیغاتی می شود، ممکن است خیلی ها این سوال را بپرسند که آیا ارزش دارد که یک عکاس حرفه ای استخدام کنیم و اگر یک دوربین خوب برای شرکت تهیه کنیم می توانیم عکس های خوبی داشته باشیم؟

اگرچه با وجود دوربین های عکاسی جدید و حتی دوربین های  گوشی های موبایل عکاسی بسیار راحت تر شده ولی باید به این نکته توجه داشت که یک عکاس حرفه ای با استفاده از تجهیزات متعدد عکاسی و نورپردازی و نیز تکنیک های متنوع عکاسی از یک شخص معمولی حتی با استفاده از یک دوربین خوب، عکس بهتر و موفق تری را ثبت خواهد نمود.

یک عکاس حرفه ای این تجربه و تخصص را دارد که بتواند بهترین تصاویر ممکن را از فضا و تجهیزات شما ثبت کند. یک عکاس حرفه ای می داند که چگونه از نور و ترکیب بندی برای ایجاد عکس های چشم نواز استفاده کند که تأثیر بسیار خوبی بر مشتریان بالقوه بگذارد.

علاوه بر این، یک عکاس حرفه ای می تواند سطح بالاتری از خدمات مشتری را به شما ارائه دهد و با شما کار کند تا اطمینان حاصل کند که از محصول نهایی راضی هستید. بنابراین اگر به دنبال عکاسی صنعتی با کیفیت بالا هستید، قطعاً ارزش به کارگیری یک متخصص را دارد.شرکت تبلیغاتی معین رسانه این افتخار را دارد که با تعداد زیادی از برندهای صنعتی و تولیدی کشور در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی همکاری نموده و آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

 

نحوه برنامه ریزی برای انجام پروژه عکاسی صنعتی:

برنامه ریزی عکاسی صنعتی

برنامه ریزی یک عکاسی صنعتی می تواند کمی دلهره آور به نظر بیاید ولی با توجه به این نکات می توان از استرس آن تا حدود زیادی کاست. اولین قدم این است که با مشتری خود در مورد نوع عکس هایی که نیاز دارند صحبت کنید. بخش های مختلف صنعتی نیازهای متفاوتی خواهند داشت، برای مثال پروژه های ساخت و ساز عمرانی در مقایسه با کارخانجات صنعتی می توانند بسیار متفاوت باشند.

بهتره برای آشنایی شما با بخش های مختلف و روند تولید بازدیدی به همراه مشتری و یا مسئول فنی آن پروژه انجام دهید و اقدام به لیست کردن جزییات و نکات فنی که در روز عکاسی باید رعایت کنید نمایید شاید بتوانید اجازه بگیرید با دوربین گوشی از بخش های مختلف عکس بگیرید تا سرفرصت بتوانید برای تهیه ملزومات فنی نورپردازی و عکاسی برای اون بخش برنامه ریزی و مطالعه کنید.

بعد از این که با نوع فعالیت آن مجموعه آشنا شدید می توانید ملزومات خود را مشخص کنید، بهتره که یک شات لیست ایجاد کنید که شامل محیط‌های صنعتی مختلفی می‌شود که باید به تصویر کشیده شوند. شما می توانید عکاسی معماری از ساختمان ها ،سوله ها و انبارهای آن مجموعه صنعتی را برای ابتدای کار برنامه ریزی کنید به طوری که ابتدا از کلیات و سپس از جزییات عکاسی کنید.

بسیاری از پروژه ها به دلیل نوع فعالیت و یا وسعتی که دارند و حتی نوع نورپردازی لوکیشن با محدودیت هایی برای عکاسی همراه باشند و نیاز به تجهیزات خاصی برای عکاسی دارند که همگی باید در چک لیست شما به اونها اشاره بشه تا در روز انجام پروژه چیزی از قلم نیوفته.

این که در چه تاریخ ها و در چه ساعاتی از شبانه روز قصد انجام پروژه را دارید نیاز به هماهنگی با مشتری دارد که بهتره هر دو در این موضوع به توافق برسید تا بتوانید طبق نوع فعالیتی که در آن مجموعه انجام می شود در بهترین زمان ها اقدام به ثبت بهترین و زیباترین شات ها نمایید.بازدید در ساعات مختلف شبانه روز برای اطلاع از بهترین حالت نوری در طول روز هم بسته به نوع پروژه ها می تونه ایده ی خوبی باشه.

از جمله وظایف ما در شرکت تبلیغاتی معین رسانه برای انجام پروژه‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بررسی کامل ،دقیق و همه جانبه محصولات و صنایعی می‌باشد که قرار است از آن عکاسی نماییم ، همچنین برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران بازاریابی و تبلیغات شرکت‌ها جهت دستیابی به بهترین نتیجه در طول مراحل عکاسی نشان دهنده تعهد کاری ما به مشتریان عزیز می باشد.

 

هزینه و تعرفه های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی:

هزینه و تعرفه عکاسی تبلیغاتی

برای برآورد هزینه‌های تبلیغاتی تعداد روزهای عکاسی همینطور تعداد فریم‌های مورد نظر از محصولات و خدمات و شرایط عکاسی آنها همگی موثر است.ممکن است برای انجام یک سری از پروژه‌های عکاسی هزینه‌های ثانویه‌ای همچون ساخت دکور،دستمزد مدل، رفت و آمد و یا اسکان در محل لحاظ شود که این هم در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

این نکته را نیز یادآوری می‌نماییم که در عین آنکه عکاسی یک هنر است ولی بسیار وابسته به تجهیزات و تکنولوژی روز می باشد که امروزه با افزایش چشمگیر هزینه‌های خرید و نگهداری این تجهیزات منجر شده تا هزینه‌های عکاسی تبلیغاتی هم تحت تاثیر آن قرار گیرد ولی همچنان معتقدیم استفاده از عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای در مقایسه با عکاسی آماتور و بدون بهره‌گیری از دانش فنی عکاسی و تجهیزات نورپردازی تنها تصویری را به شما ارائه می‌دهد که شاید برای یک سری از مصارف پیش پا افتاده مورد استفاده قرار گیرد اما درنهایت برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی که نیازمند جلوه‌ای حرفه‌ای از محصول شما می‌باشد ، شما را مجبور به دادن سفارش به یک عکاس تبلیغاتی می‌نماید و این امر منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه‌های شما در امور تبلیغاتی می‌شود.

 

 

 

در پایان این مقاله ضمن تشکر از تمامی مشتریانی که از خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی آژانس تبلیغاتی معین رسانه بهره برده اند به خاطر اعتمادشان تشکر می کنیم و وظیفه خود میدانیم ضمن ارائه مشاوره در این خصوص در کنار مشتریان جدید برای دستیابی به بهترین نتیجه باشیم.

درصورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان ما در خصوص سفارش پروژه های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در تماس باشید.