ساخت فایل DCP سینمایی

مناسب برای تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های کوتاه جشنواره ای

ساخت فایل DCP سینمایی از تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های کوتاه جشنواره ای در شرکت تبلیغاتی معین رسانه.

این شرکت افتخار دارد خدمات مربوط به ساخت انواع فایل های تصویری با فرمت DCP جهت نمایش در سینماهای سراسر کشور را به کلیه هنرمندان و فیلمسازان گرامی ارایه نماید.

ازآنجا که اغلب سینماهای موجود در کشور از سیستم سینمای دیجیتال برای پخش آثار سینمایی بهره می برند لذا به منظور استفاده ازاین سیستم جهت پخش متریال های تصویری نظیر آگهی های تبلیغاتی و یا فیلم های کوتاه در سالن های سینما لازم است که این فایل ها ابتدا به فایلDCP تبدیل شده سپس جهت پخش به سینما ارسال شود.

 
 
 
ساخت فایل DCP سینمایی

فایل DCP چیست؟

بسته سینمای دیجیتال (DCP)، مجموعه ای از فایل های دیجیتالی مورد استفاده برای ذخیره و انتقال تصویر، صدا و جریان داده در سینمای دیجیتال (DC) است.

ساختار فایل ها معمولا  شامل چند گیگابایت فایل (MXF) که به طور جداگانه برای ذخیره فایل های  ویدئویی، صوتی و فایل های کمکی در فرمت XML مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد.
فایل های MXF  به منظور کاهش فضای ذخیره سازی و برای محافظت از استفاده غیر مجاز فشرده و کد گذاری شده اند.
بخش تصویر با فرمت JPEG2000 و یا MPEG2 فشرده سازی شده است، در حالی که بخش  صوتی از فشرده سازی خطی PCM استفاده می کند.
بسته سینمای دیجیتال (DCP)، به عنوان جایگزین بخش سنتی ( درعین حال قدرتمند از نظر کیفیت نگاتیو) با استفاده از پیکربندی MXF  در دو قالب MPEG2 وJPEGE2000  با پشتیبانی از سرعت فریمها (Fps)، برای پخش دو یا سه بعدی معرفی گردیده است :
خروجی نهایی بر روی هارد دیسکهای بخصوصی از نظر فرمت ذخیره می گردد.
برای تبدیل به فرمت DCP فایل های تصویری خودرا بایکی از پسوند های زیر خروجی بگیرید:
  • (MOV uncompress (8bit
  • DPX با صدای جداگانه WAV 48 k
  • MP4 با حداکثرQuality که این پسوند اگر چه مورد استفاده می باشد ولی به لحاظ کیفیتی کمتر ازدوموردقبلی است.
توجه: اگر با نرم افزارهایی نظیر پریمیر فایل خود را تدوین نموده اید به یاد داشته باشید که پسوند DCP در منوی پسوند های این نرم افزار ها قابل پخش در سینماهای ایران نمی باشد.
 

تعرفه خدمات تبدیل فایل به DCP

Commercial
تیزر تبلیغاتی سینمایی
E_Cinema
D_Cinema
تیزرهای تبلیغاتی
زمان فایل: تا یک دقیقه
25-24 فریم در ثانیه
فرمت های فایل:mp4-mov
shortfilm
فیلم کوتاه جشنواره ای
E_Cinema
D_Cinema
فیلم کوتاه جشنواره ای
زمان فایل: بیشتر از یک دقیقه
25-24 فریم در ثانیه
فرمت فایل دریافتی :mov

شرکت تبلیغاتی معین رسانه همچنین در زمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی سینمایی نیز فعالیت دارد که این تیزرهای تبلیغاتی متناسب با استانداردهای نمایش در سالن های سینمایی سراسر کشور تهیه و تولید می شود و بعد از ساخت فایل DCP جهت پخش در سرورهای سینمایی ارسال می شود.

پاسخ به سوالات رایج در مورد نحوه تبدیل فایل به DCP

فایل DCP چیست؟

فایل دیسیپی در حقیقت یک پکیج از فایل صوتی و تصویری شماست که بر اساس یک سری کدهای کامپیوتری باز تعریف شده و این فایل غیر از سالن های نمایش درجای دیگری قابل پخش نمی باشد
این استاندارد پخش از زمانی که نمایش فیلم های سینمایی به صورت دیجیتال و توسط پروژکتورهای دیجیتال به جای آپارت های قدیمی صورت گرفت برای حفاظت از فیلم های کارگردانان و تهیه کنندگان در برابر کپی های غیر مجاز ابداع و به کار گرفته شد.

فرآیند تبدیل به DCP چگونه است؟

پس از تدوین و اصلاح رنگ و نور، فایل نهایی بسته به حجم آن یا به صورت مجازی و یا فیزیکی بر روی یک هارد برای ما ارسال میشه و بسته به نوع DCP درخواست شده از طرف جشنواره(E_CinemaیاD_cinema) و یا سالن پخش طی حداقل یک روز کاری بسته به ایام پیک کاری در ایام برگزاری جشنواره ها فایل آماده شده روی همان هارد کپی و یا به صورت لینک دانلود به مشتریان ارسال می شود.  

با چه پسوندی فایل رو برای DCP ارسال کنیم؟
برای اینکه فایل شما با حداکثر کیفیت به DCP تبدیل شود توصیه می کنیم با پسوند MOV و با نرخ بیت 10 بیت 4:4:4:4 Pro resخروجی بگیرید که مسلما این مورد مناسب پخش فیلمهای سینمایی در سالن های سینما می باشد و حجم فایل نیز افزایش پیدا خواهد کرد ولی اگر نیاز به کیفیت های متوسط مورد قبول فقط جهت بازبینی و شرکت در جشنوارها باشد شما میتوانید از نرخ بیت های پایین تر ونیز فرمت های فشرده نظیر mp4هم استفاده نمایید.
به طور مثال ما برای تیزرهایی که برای پخش در سینماها نیاز به تبدیل به DCP داشتن از پسوند mp4 و با نرخ بیت 25 هم استفاده کردیم که به لحاظ کیفیت بدون افت واز کیفیت خوبی برخورداراست.
هزینه ساخت فایل DCP چگونه محاسبه می شود؟
هزینه تبدیل فایل DCP بسته به تایم فیلم و نوع آن (E یاD_cinema) به صورت دقیقه ای محاسبه می شود.
آیا با فرمت DCP در پریمیر میتوان خروجی برای پخش در جشنواره ها گرفت؟
خیر فایل تولید شده در پریمیر با پسوند DCP قابلیت پخش در سالن های نمایش را ندارد.
 

استعلام هزینه های ساخت فایل DCP

شنبه تا پنجشنبه

ساعت 9-18

026-34908975

0921-2756234

تماس با معین رسانه