وبلاگ معین رسانه

10 تکنیک عکاسی با هلی شات

10 تکنیک عکاسی با هلی شات

عکاسی با هلی شات یکی از هیجان انگیزترین انواع عکاسی است که امکان ثبت چشم اندازهای منحصر به فرد را به شما می دهند. این ابزار در چند سال اخیر بسیار شهرت پیدا کرده است و با پرواز بر فراز سوژه های عکاسی، میدان دید وسیع تری ارائه می دهد. تکنیک های عکاسی با هلی شات کمک می کند نحوه کار با این ابزار را حرفه ای یاد بگیرید و با تمرین و تکرار به دنیای جدید عکاسی قدم بردارید.

یکی از مهم ترین تکنیک های عکاسی با هلی شات، دانستن علم پرواز است. باید تصور خوبی از پرواز داشته باشید و بدانید قرار گرفتن این ابزار در چه زوایا و ارتفاعی بهترین نتیجه را دارد. معمولا افراد علاقه مند به ارتفاع و پرواز از این روش استقبال زیادی می کند و کسانی که دائما در حال گشت و گذار در طبیعت و ماجراجویی هستند با کمک هلی شات دوست دارند مناظر و زیبایی حقیقی طبیعت را فیلم برداری کنند، اما این کار با هلی شات چگونه است و نکات و ترفندهای آن چیست، موضوع بسیار مهمی است که باید قبل از استفاده آن ها را یاد بگیرید.

بررسی وضعیت پهباد

بررسی وضعیت پهباد

دقت به محیط مورد هدف برای عکاسی با هلی شات یکی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع است. بررسی وضعیت پهباد و شرایط آب و هوایی باعث می شود با خیال راحت تری از این ابزار استفاده کنید. همچنین دقت به فواصل ساختمان های اطراف مانع برخورد یا صدمه هلی شات می شود. دیگر نکته مهم، قبل از شروع بررسی تعداد GPS های فعال در منطقه مورد نظر است.

زیرا در برخی مناطق امکان تصویربرداری هوایی یا عکاسی وجود ندارد و نباید از هلی شات در چنین مناطقی استفاده کنید. برنامه ریزی و بررسی تمام نکات قبل از عکاسی کمک می کند با اعتماد به نفس بالاتری کار خود را آغاز کنید و در آخر نیز از نتیجه کار لذت ببرید. زیرا فعالیت شما فراتر از روی زمین است و تنها شرایط محیطی اهمیت ندارد.

عکاسی با فرمت RAW

عکاسی با فرمت RAW

فرمت RAW به معنای عکاسی بدون فیلتر و تغییرات است. عکاسی در حالت خام این اجازه را می دهد که در مرحله ویرایش و ادیت کاملا سلیقه ای جلو بروید و انتخاب های بیشتری برای تنظیم نور و رنگ را تجربه کنید. همچنین هنگام عکاسی با فرمت خام جزئیات بیشتری ثبت می شود و شما از دیدن آن ها شگفت زده می شوید. معمولا بیشتر پهبادها قابلیت عکاسی با فرمت RAW را دارند و اگر تصمیم دارید به صورت جداگانه دوربین خود را روی هلی شات سوار کنید، حتما به قابلیت عکاسی با این فرمت دوربین توجه کافی داشته باشید.

ترکیب بندی درست

ترکیب بندی درست

ترکیب بندی اصولی یکی از مهم ترین تکنیک های عکاسی با هلی شات است که اثرگذاری زیادی روی نتیجه کار دارد. برای چیدمان المان های مختلف باید به زمان توجه کافی داسته باشید. زیرا عکاسی با این ابزار شما در محدودیت زمانی قرار می دهد و تا زمانی که عمر باتری جوابگو است توانایی استفاده از را دارید. برای مثال، کار با هلی شات های دارای طول عمر باتری حدود 30 دقیقه، به سرعت عمل بالایی نیاز است.

استفاده از ایزوی کم

استفاده از ایزوی کم

عکاسی با پهبادها در ایزوهای کم را فراموش نکنید. زیرا هر چقدر ایزو بالاتر باشد، کیفیت عکس کاهش پیدا می کند و شاهد نویز زیادی در عکس ها خواهید بود. این نکته در بهترین پهبادها نیز باید رعایت شود، در پهبادهایی همچون فانتوم 4 ایزوهای بالاتر از 100 کیفیت عکس ها به شدت کاهش می یابد.

بهترین شرایط برای عکاسی با هلی شات ها در ایزوهای پایین است و باید به صورت دستی ایزو را تا حد ممکن پایین قرار دهید. اگر تصمیم به عکاسی در شب دارید یا مناظر دارای سایه بسیار شدید، کم کردت سرعت شاتر به کیفیت عکس کمک می کند.

 

استفاده از حالت نوردهی خودکار

استفاده از حالت نوردهی خودکار

این روزها شاهد پهبادهای هوشمند با قابلیت نوردهی هستیم که قابلیت عکاسی حقیقی با رنج دینامیکی بی نظیر را ارائه می دهند. با کمک این پهباد عکاسی در حالت های مختلف انجام می شود و در آخر، بهترین مدل عکس را انتخاب یا عکس ها با نوردهی مختلف از یک صحنه را ترکیب می کنید.

حالت نوردهی خودکار برای مواقعی که زمان کمی دارید بهترین گزینه است. علاوه براین باید به زمان عکاسی نیز توجه کافی داشته باشید. معمولا زاویه تابش نور طبیعی در زمان های مختلف روز متفاوت است که برای به اوج رساندن شدت نور باید در ساعت طلایی ظهر عکاسی را انجام دهید. اما هر چه نور ملایم تر باشد، شفافیت و وضوح تصویر بهتر است و مناظره را با درخشش بهتری به ثبت می رسانید.

آمادگی برای عکاسی در شرایط مختلف آب و هوایی

آمادگی برای عکاسی در شرایط مختلف آب و هوایی

برای عکاسی در محیط بیرون و با کمک پهباد باید آمادگی لازم برای شرایط ناگهانی داشته باشید؛ مخصوصا مواقعی که موقعیت عکاسی شما در طبیعت است و برخلاف پیش بینی های انجام شده، با تغییرات آب و هوایی ناگهانی مواجه می شوید. تغییر ناگهانی همیشه برنامه ریزی عکاسی را تغییر می دهد و عکاسان باید آمادگی لازم برای چنین مواقعی داشته باشند. برای مثال، هنگام ابری و بارانی شدن هوا برای ثبت عکس های دراماتیک استفاده کنند و داشتن وسایل ضد آب برای محافظت از دوربین بسیار مهم و حیاتی است.

گاهی اوقات نیز تصورمان برای عکاسی یک روز روشن و آفتابی با آسمان آبی روشن است، اما با تابش شدید آفتاب مواجه می شوید که تاثیر بدی روی عکس ها می گذارد و باید از المان های مختلف  برای ایجاد سایه استفاد کنید.

عکاسی پانوراما را فراموش نکنید

عکاسی پانوراما را فراموش نکنید

یکی از چالش های بزرگ عکاسی در طبیعت و هلی شات، گستردگی مناظر است برای ثبت آن در عکس ها باید از قابلیت پانورما استفاده کرد. در واقع با گرفتن یک عکس معمولی نمی توان زیبایی کل منظره را به تصویر کشاند و هر چقدر هم از سوژه دور شوید، کیفیت تصویر بدون شک تحت تاثیر قرار می گیرد. پس تنها راهکار تکنیک پانورما است که اجازه می دهد انعطاف پذیری بیشتری را در عکس ها ایجاد کنید.

پهبادها برخلاف قیمت بسیار بالا رزولوشن پایینی دارند که برای رسیدن به رزولوشن بالا، باید از تکنیک پانورما بهره مند شد. البته برخی مدل ها به صورت خودکار تصاویر را در قالب پانورما ثبت می کنند. اما در صورت نداشتن این قابلیت می توان با ثبت چند عکس و ترکیب آن ها با یکدیگر، شاهد افزایش رزولوشن باشید. همچنین امکان ترکیب چند عکس و ساخت عکس های عریض با کمک برنامه های پرطرفداری مانند لایت روم یا فتوشاپ وجود دارد.

بیان احساسات با نور

بیان احساسات با نور

نور یکی از المان های مهم در عکاسی است که با استفاده از آن می توان احساسات و ترکیب بندی عالی را ایجاد کرد. هلی شاپ نیز به دلیل دسترسی و میدان دید وسیع تر نور و سایه های متفاوتی را می تواند به ثبت برساند. در حالی که دیدن برخی نورها و سایه ها از زاویه دید چشم ما غیر ممکن است. برای مثال، هنگام غروب یا طلوع آفتاب نور با زوایه بسیار پایین می تابد که پهبادها زیبایی خیره کننده از این زمان را می توانند ثبت کنند.

نتیجه گیری

توجه کافی به هر کدام از تکنیک های عکاسی با هلی شاپ بی تردید تجربه ای وصف نشدنی از برنامه عکاسی خود خواهید داشت و از ثبت عکس های خارق العاده با کمک این ابزار به شور و شوقی باور نکردنی می رسید. حال که به تمام نکات کلیدی این راهکار عکاسی واقف هستید، تنها کافی است از خلاقیت خود استفاده کنید و با انتخاب لوکیشنی زیبا عکس های هنرمندانه به ثبت برسانید.